Gruppetrening juniorer

Vi organiserer juniorene i grupper, hvor formålet å ivareta forskjellige sportslige, sosiale og praktiske behov. Noen ønsker å engasjere seg i turneringsspill og organiserte øvelser, mens andre trives best med å spille på egen hånd i hallen.

Oppsettet under er et veiledende prinsipp, hvor det gjøres praktiske tilpasninger. Vi ønsker at gruppestørrelsene for organisert trening skal ligge rundt 10-12 spillere, så det vil også virke inn ift inndeling. Gruppesammensetningen vurderes to ganger i året, ved sesongstart og ved nyttår.

SLagenBK_Gruppeinndeling.png

Parti 1 - Rekrutt

De yngste og ferskeste spillerne, primært fra 7-12 år. Mål: Grunnferdigheter i badminton: Grunnbevegelser, ballfølelse og grunnslag

Parti 2 - Barn U9-U11

Spillere med litt erfaring opp til 11 år. Morsomme spill øvelser. Grunnteknikk.

Parti 3 - Ungdom U13-U19

Nybegynnere fra 11-18 år. Morsomme spill øvelser. Grunnteknikk.

Parti 4 - Konkurranse U13-U19

Spillerne trener mot å reise på ranking turneringer og mesterskap, samt spille lag serie i ungdomsklassene med det store målet for sesongen: Landsfinalen i Kragerø. Viderekommende ferdigheter: Slagteknikk, Fotarbeid og taktisk trening.

Parti 5 - Senior

Voksne spillere som trener fritt.

Klubben bruker blant annet NBFs rankinglister som en indikasjon på nivå og interesse for turneringsspill, da det i dette systemet gis poeng både for deltakelse og resultater.

For hver gruppe er det en forelder som er gruppeansvarlig, som holder kontakten med medlemmer og andre foreldre i gruppen. Vi bruker en egen facebook-gruppe til kommunikasjon med medlemmene.