Juniorforeldre

Info til juniorforeldre (opptil 18 år / U19)

Mål for juniorarbeidet
Badminton er en morsom og utfordrende idrett, og vi ønsker å utvikle og styrke dette miljøet i vårt nærområde. Klubben har som mål å gi unge spillere et godt tilbud når det gjelder bredde og nivå, og både sportslig og sosialt.

Samtidig er klubben basert på frivillig innsats, og de fleste av oss som er involvert er selv foreldre.

Hva kan jeg forvente som forelder hvis barnet mitt blir medlem?
Først og fremst at du vil få mulighet til å ta del i spennende opplevelser sammen med barnet ditt. Et engasjement i klubben skal være en hyggelig opplevelse for både barn og voksne. En forutsetning for dette er at det avpasses og er overkommelig i en hektisk hverdag, både for styret, trenere og for deg som forelder.

Foreldrene bidrar gjennom å:
- være med eget barn på trening frem til de klarer å holde ballen i spill (gjelder nybegynnere). Her finner du informasjon om enkle øvelser alle kan bidra til: Gøy med badminton
- sjekke at barna har med seg sko, baller og racket på hver trening
- kjøre til turneringer hvor ditt barn deltar (se "Konkurranse" over for detaljer om dette)
- være med i hallen eller kantinen ifm klubbens egne turneringer (ca en halv dag to ganger i året)
- delta på foreldremøter et par ganger i året, hvor ambisjoner og aktiviteter i klubben diskuteres i fellesskap
- arrangere jule- og sommeravslutning, og evt andre sosiale kvelder etter behov

Hvordan kan du hjelpe til i klubben?

Vi vil gjerne ha din hjelp som medlem eller forelder, og det er mange måter du kan bidra på. Under er eksempler på noen oppgaver som ikke krever at du kan noe om badminton fra før:

- Sosiale arrangementer i eller utenfor hallen
- Bidra ifm egne turneringer (være i kantinen, holde orden i hallen, rigge baner, bidra i sekretariat etc)
- Kommunikasjon utad med aviser, rekruttering av flere medlemmer
- Bidra med å sikre inntekter til klubben (søke om midler, sponsorer etc)
- Holde orden, vedlikeholde materiell, innkjøp
- Kommunikasjon, koordinering, organisering ifm daglige treninger og turneringer
- Andre ting som du ser kan gjøres for å sikre trivselen i klubben

Hvis alle bidrar med litt så får vi til mye sammen. Ta kontakt med en i styret, eller en foreldrekontakt, for å vite mer om hva du kan hjelpe til med.